Thursday 1 December 2011

Födelsedag tackbrev

Den person som har valt din födelsedag gåva, fick gå igenom en hel del hårt arbete, de var tvungna att hitta på vad du behöver mest för din födelsedag, vad du verkligen kommer att vilja, kommer där de får den där saken, hur vill skicka det till dig om det bor någonstans långt bort och så vidare. I gengäld samtliga de förväntar sig är lite av tacksamhet. Detta kan du uttrycka skriftligen till den personen, ett litet födelsedag tack anteckning för hand och inte via epost. Denna lilla gest från er sida skulle betyda en hel del att avsändaren. Det är ditt ansvar som vuxen att lära dina barn att skriva födelsedag tackkort för alla presenter som de får. Det gör dem bara "välridna barn" i ögonen på andra människor. Så lär dem vad de ska skriva ett tack-kort. Här är några tips för födelsedag tackkort till barn samt för vuxna.
Lära sig att skriva ett tack notering
Så här skriver en tackkort för alla dina nära och kära.
Cheerful Hälsningar: Människor, såsom Dale Carnegie påpekade, älskar att läsa eller se deras namn i tryck. It är min bästa ögonblick när jag erhåller brev med mitt eget namn på den, oavsett om skrivelsen just består av del onödiga tillkännagivanden. Således skriver hälsningen, främst en glad hälsning är viktigt. Du kan börja med Hej Paul, om avsändaren är din vän eller kanske min käraste farmor, om avsändaren är ditt barns mormor. Det betyder mycket till avsändaren för att få en not som denna.
Uttryck av tacksamhet: I nästa stycke visar hur tacksam du är till avsändaren för att skicka gåva till dig eller ditt barn. Detta är det svåraste som du måste verkligen menar det. Om du bara skriver för att du måste, då kommer det lysa igenom de ord som du bläcket på papperet. Alltid komma ihåg att använda det nuvarande perfektum, som visar att allt du skriver, sker just då. Det ska låta som om du har just öppnat gåvan och du uttrycker dina känslor i brevet.
Håll ett led i åtanke ändå. Om avsändaren har gett dig eller dina barn lite pengar ska du inte nämna beloppet i not. Bara säga "tack för din vänlighet" eller "tack så mycket för er generositet." Keep it simple, men mena det.
Omnämnande av Vilka ge presenten kommer att vara att Du: Skriv till avsändaren, hur du kommer att använda gåvan. Om din gåva är en kaffekopp, berätta för dem att hur du kommer att dricka kaffe varje morgon från och med nu och framåt i denna cup, eller hur du inte kunde dricka kaffe alla dessa dagar som din kopp hade brutit, men nu med koppen, du kommer att kunna ha det. Men snälla inte ljuga. Om du inte gillar gåvan, försöka ta reda åtminstone en sak som du gillar om det och skriva om det. Men inte gå överbord. Om gåvan finns pengar och sedan skriva hur du tänker använda den, men inte i detaljer.
Det förflutna och framtiden: I födelsedag tackkort, nämna tidigare som "det var så härligt att se avsändaren på festen" och även nämna framtida såsom "hoppas att vi möts igen i (ett framtida parti)" . Visa personen att de är en del av ditt liv.
En Graceful Goodbye: Medan slutar födelsedag tackkort, glöm inte att tacka er igen för gåvan. Det kommer inte skada dig göra det igen, kommer det? Så nämner Tack än en gång innan du skriver ut.
Där, nu vet du hur man skriver födelsedag tackbrev. Om du vill ha födelsedag tackkort prover, de anges nedan.
Kära Ron,
Jag vet inte hur jag ska tacka er för den kaffekopp som du gav mig för min fyller 20 år. Det betydde mycket för mig. Min egen kaffekopp bröt bara några dagar tillbaka och jag var tvungen att gå utan kaffe på grund av detta. Men nu, tack vare dig kommer jag kunna dricka kaffe igen. Det ser också vilja min tidigare kopp som var min favorit. Så tack för att veta mitt val. Det var verkligen kul att se dig på festen den dagen. 20 denna månad är mina föräldrars 25-åriga bröllopsdag och vi har ordnat en fest för dem. Hoppas att se dig där. Tack igen för gåvan.
Kärlek,; Harry
Här är en annan av de födelsedag tackkort prov som du kan följa.
Kära Granny,
Tack så mycket de beigefärgade jacka som du gav mig för min 16:e födelsedag. Jag älskade det och det gjorde mina vänner. Jag bär det varje dag när jag går ner till skolan och det är verkligen håller mig varm och mysig. Jag hade alltid velat ha en jacka i denna färg, men jag kunde aldrig hitta en. Jackan betyder mycket för mig. Jag beklagar att du inte kunde komma för partiet, men försök och kommit för Daniels 6:e födelsedagsfest Granny. Det är denna söndag. Hoppas se dig då. Tack igen för jackan.
Kärlek,, Heidi
Some Födelsedag tackkort formuleringar
One skriver vanligtvis födelsedag tackkort skrivningar tacka gäster kom till din fest. De bör vara kort och artig. Här är några födelsedag tackbrev formulering prover. Följ bara dem att skriva en bra notering.
Kära Helen,
En liten tack notering räcker inte att tala om hur tacksam jag är för att ni kom min födelsedagsfest. Det innebar verkligen mycket för mig. Jag vill också tacka er för den underbara gåva du gav mig (låda av mina favorit choklad). Hur visste du att de var mina favoriter? Hoppas se dig hos tant Gwen parti denna söndag. Tack igen för gåvan och för att komma till festen.
Kärlek,, Maria
Om du vill mer födelsedag tackkort ordalydelse prover, då här's ett mer för dig.
Kära Susan,
Tack från djupet av mitt hjärta för överraskning födelsedagsfest ni hade ordnat för mig. Det var mer än vad jag hade väntat. Det är så skönt att se mina gamla vänner igen på festen. Också ringen som du gav mig, är stor. Tack igen för partiet.
Love,; Tylor
Jag är säker på att det finns många webbplatser som skickar e-kort till dina vänner och familjer. Men lita på mig, det är mer glädje av att få en handskriven kort än ett e-kort. Så, ta att penna och papper och börja skriva din födelsedag tackkort för alla dem som hade kommit till festen, och alla de som hade gett dig gåvor. Den kärlek och respekt som får du i gengäld kommer göra dig må bra. Dessutom lär dina barn hur man skriver födelsedag tackbrev också. Det kommer att vara bra för dem.

No comments:

Post a Comment