Saturday 3 December 2011

Tackkort för gåvor

Så, fick du bara gift och är tillbaka från din fabulous smekmånad! Nu är det är dags för ditt mest försenade (fy skäms!) post bröllop aktivitet - att skicka ut tackbrev presenter som inkom till bröllop! Läs några bra tips på hur man skriver tack anteckningar i artikeln och du blir mailing dem direkt!
Du får presenter vid olika tillfällen. Det kan vara en födelsedag, ditt bröllop, ett bröllop dusch, baby shower, ett jubileum present och så vidare. Emot gåvor är som tar emot välsignelser. Inte bara ta dem och glömma dem nästa dag. Den som gav det till dig, uppenbarligen lagt ner mycket tanke och tid att köpa den gåva som de trodde skulle vara perfekt för dig. Anklaga inte dem genom att skriva en halvhjärtad tackkort, eller ännu värre ett redan skrivna tackkort, eller ännu värre NEJ tack notering alls! Tänk bara hur du skulle känna dig, om du ägnar en hel kväll letar efter den perfekta porslin inställd på present till din vän på hennes bröllopsdag och hon inte ens tacka dig ordentligt för det. Det skulle nypa dig rätt? Varför göra någon annan gå igenom samma? Ges nedan är några exempel på enkla men effektiva tackkort efter presenter som du får vid något tillfälle.
Exempel på tackkort efter presenter
De exempel som har listats nedan här klassificeras enligt olika tillfällen. Du kan välja mellan dem enligt dina krav och även lägga till en personlig touch till dem om du vill.
Tack Notes för Birthday Gifts
Informella tackkort: Läs igenom dessa enkla informella tackkort som du kan skicka till dina vänner eller familj.
Kära ______,
Jag tyckte absolut (namn på objekt) som du gav mig på min födelsedag! Det är så DIG! Jag kommer ihåg dig varje gång jag ser på det (som kommer vara ganska ofta!)
Tack massor,
_______ (Din namn)
; Kära ______,
Jag kan inte tro du fick mig ett (namn gåva) för min födelsedag! Jag har alltid velat en! Tack så mycket! Det gjorde verkligen min dag.
Tack igen,
________ (Ditt namn)
; Formella Tack Anmärkning för Gåvor från Boss: Här's ett exempel på en enkelt tack notering för en gåva som du erhöll från din chef.
Dear ______,
Tack så mycket för de fina (namn gåva) som du skickade mig på min årsdag. Den visar verkligen vad oklanderlig smak du har. Tack än en gång.
Med vänliga hälsningar,
_______ (Ditt namn)
; Tackbrev för gåvor av pengar
Det är inte ovanligt att få pengar som din bröllopspresenter. Om du undrar om hur du tacka för presenter (bröllop pengar), läs vidare.
Kära faster / farbror (eller vem gav dig kontanter gåva)
Ert generösa gåva i vårt bröllop är mycket uppskattat. Vi investerar i vår "nya hem fond". Tack för att föra oss närmare vårt första stora mål efter äktenskapet.
Massor av kärlek,
_________ (Ditt namn)
; Kära _______,
Vi uppskattar verkligen bröllopet gåva som du gav oss. Vi använder det väl. Vi har saknat dig verkligen på bröllopet. Hoppas vi ses snart. Tack än en gång.
Kärlek,
______ (Ditt namn)
Det var några exemplen på tack gåvor till vissa människor som fick dig att känna sig! Men tack anteckningar gör också. Som du ser är de löjligt lätt att skriva, så sätt igång och få ut de papper och pennor och börja tacka alla underbara människor som skickade presenter!

No comments:

Post a Comment