Wednesday 31 August 2011

Ögonskugga Make Up

Vad gäller göra späd, det är en ansikts funktion som jag mest vikt vid, och det är mina ögon. Trots att jag inte behöver den så kallade perfekta ögon, dvs stora och ljusa ögon vi ser på många skådespelerskor och modeller, men jag har lärt mig ett par, mycket intelligent och intressant ögonmakeupen trick, vilket är mycket skickligt accentuera och försköna mina ögon . När jag säger ögonmakeupen, jag menar allt, ända från eyeliner to ögonskuggan och mascara. Av dessa ögonmakeupen verktygen är ögonskugga min favorit, som genom användning av olika färgerna i en ögonskugga jag kan ge mig själv en naturlig oskyldig titt på en gång och ändra till en helt djärv och vågad titt på en annan. Men låt mig säga dig en sak, som gäller ögonskugga make up är en konst. Om du är intresserad av att lära det, så nedan är några riktigt kreativa och intressanta ögonskugga späd tips, som du hittar mycket användbart.
Tips om Ögonskugga Make Up
Grundläggande Förberedelser
Innan ansökan ögonskugga, se till att ditt ansikte och ögon ordentligt rengjorda. Börja med att starta genom att rengöra ansiktet med en god kvalitet ansikte tvätta. När du har gjort det, se att dina ögonbryn ordentligt formas och det finns inga herrelösa hår. Om det finns, sedan dra ut dem med en pincett. Det finns också en ögonmakeupen teknik som du alltid bör komma ihåg när man gör ögonskugga make up, och det är, är eyeliner och mascara alltid tillämpas efter ögonskuggan har lagts och aldrig förr.
Läs mer på:; hur man sätter på ögonskugga, Hur man på ögonskugga, välja rätt Eyeshadow Färg
När du ställer ut för att köpa ögonskuggan att kompensera byggsatser för dig själv, är det mycket viktigt att du väljer en som har färger som kompletterar din ögonfärg. Rätt och mest kompatibla färger ögonskugga för en kvinna med bruna ögon är cool blått, grönt, brons, rosa, svarta och Maroons. Hos kvinnor med blå ögon, färger ögonskugga, såsom persika, kommer grå, brun, gyllene och plommon hjälpa till att föra ut den naturliga skönheten av ögonen. För kvinnor med gröna ögon, färger som lila, koppar, guld och brunt kommer vara den idealiska. Slutligen bör kvinnor som har nötbruna ögon, välja neutrala färger, djupt lila, grön, rosa, vinrött och brons.
Läs mer på:; Eyeshadow för Brown Eyes, Eyeshadow för blå ögon, Eyeshadow för gröna ögon, Eyeshadow for Hazel Eyes; applicera skugga
Det finns många ögonskugga fyll stilar som kvinnor i dessa dagar väljer att ge sig olika typer av utseende. Även stilar kan vara olika, men tillämpningen av ögonskugga är detsamma, de flesta gånger. För tillämpning av ögonskugga make up, det finns tre regioner i ögat som du bör fokusera på. Först är det område som är strax ovanför de övre fransarna, är andra området som ligger mellan ögonbrynet linje och ögonfransar och tredje är det område som är strax under ögonbrynet. När du planerar att tillämpa ett visst ögonskugga färg till dina ögon, se till att du har tre nyanser av ögonskuggor, dvs ljus, mörk och medelstora, från samma färg familj. Den mörkaste nyansen appliceras på ögonfransarna, är det medium skugga som tillämpas i andra regionen mellan fransarna och panna linjen, och ljus skugga appliceras precis under ögonbrynen. Och slutligen, med hjälp av en ögonskuggspensel, alla tre blandas ihop fint att få en jämn look.
Läs mer på:; Eyeshadow Idéer, Eyeshadow tips, jag hoppas att ovan nämnda ögonskuggan göra upp tips kommer att vara användbart för dig, när du ställer ut att välja en ögonskugga färg för dina ögon eller när du gör ditt eget öga upp, nästa gången. Här är att önska er alla lycka till med din skönhet strävan!

No comments:

Post a Comment