Thursday 12 April 2012

Populära Funeral Songs

Förlusten av en kär en fortfarande är färska och oläkta under en lång tid, även för alltid, för vissa människor. En sådan förlust lämnar en hel del tomrum i livet för dem som brydde sig om och missar närvaro avgick. Bara några dagar tillbaka, möter du en mycket kär vän till dig och ha en härlig konversation om flera viktiga och dumma saker i livet. Hur kommer ditt hjärta tror att detta mycket vän, som skrattade och gjorde glada med er, låg tyst och likgiltig, även när du försöker prata med honom? Gjutning ögonen tungt på hans lugn och fridfull ansikte, ger dig en liten ström av hopp att han kommer att öppna ögonen och säger "Hej kompis, jag lämnar dig inte så snart!" Men eftersom tiden går på, ser du ditt hopp dör bit för bit och ge efter för vad ödet har bestämt för er kära kompis. Sådan är livets gång. Det gör du uppfyller vissa människor och få dem att bli en viktig del av ditt liv. De blir så nära att du aldrig kan föreställa förlora dem, någonsin. Men då ...
En kort ljus; båda ändarna förbränning, Ett oändligt mil, en buss hjulet snurrar, en vän att dela den ensamma gånger; Ett handslag och en klunk av vin, Så säger det högt och låt den ring, vi är alla en del av allt; framtiden, nuet och det förflutna, Fluga på stolta fågel, du är äntligen fri. - Charlie Daniels.
Här är en lista på några populära begravning låtar att hjälpa dig igenom denna svåra tid och tala för din värkande hjärta och smärta på den förlust av dina käraste pärla! ..
Bästa Funeral Songs, A Day Without Rain - Enya, All Things Must Pass - George Harrison, Titta alltid på den ljusa sidan av livet - Eric Idle, Always On My Mind - Elvis Presley, Amazing - Alex Lloyd, och när jag dör - Blood svett och tårar, Angels - Robbie Williams, Because You Loved Me - Celine Dion, Bittersweet Symphony - The Verve, Blowin 'in the Wind - Bob Dylan, Bridge Over Troubled Water - Simon och Garfunkle, Bright Eyes - Konst Garfunkle, Bury Me Deep in Love - The Triffids, Bury My Body - Al Kooper, By My Side - INXS, kan inte Cry Hard Enough - Williams Brothers, Candle In The Wind - Elton John, Döden är inte slutet - Bob Dylan, Don't Fear the Reaper - Blue Oyster Cult, Forever Young - Bob Dylan, Funeral For A Friend - Elton John, Gone Too Soon - Michael Jackson, Goodbye My Friend - Linda Rondstadt, Goodbye My Lover - James Blunt, Goodbye's (The Saddest Word) - Celine Dion, Grön Green Grass of Home - Tom Jones, Holding Out for a Hero - Bonnie Tyler, jag kan se klart Nu-Various Artists, jag följer dig i The Dark - Death Cab for Cutie, If Tomorrow Never Comes - Ronan Keating; Odödlighet - Bee Gees, Knockin 'On Heaven's Door - Guns N'Roses, Lean On Me - Bill Withers, Låt det vara - Beatles, Memory - Barbra Streisand, Morning Has Broken - Cat Stevens, Mor I Miss You - John Tesh, Dalia Reid och Leroy Ried, My Immortal - Evanescence, en dag i taget - Elton John, bara bra Die Young - Billy Joel, Only Time - Enya, vänligen Release Me Let Me Go - Engelbert Humperdink, Run to Paradise - Choirboys, Sand och Vatten - Beth Nielsen Chapman, Rädda a Prayer - Duran Duran, gled undan - Avril Lavigne, Smoke Gets In Your Eyes - The Platters, Someone's Watching Over Me - Hilary Duff, Somewhere Over the Rainbow - Various Artists, Spirit in the Sky - Norman Greenbaum, Stairway to Heaven - Led Zeppelin, Tears in Heaven - Eric Clapton, The lång och krokig väg - Beatles, The Lord's Prayer - Il Divo, The Rose - Bette Midler, The Storm är över nu - R. Kelly; Där Du Blir nog - Faith Hill, det finns en plats för oss - Various Artists, Unforgettable - Nat King Cole, träffas vi igen - Vera Lynn, When You're Gone Avril Lavigne, Vem vill leva för evigt? - Queen, Wish Me lyckan som du våg Me Goodbye - Gracie Fields, Med eller utan dig - U2, You'll Never Walk Alone - Gerry och Pacemakers, efter denna lista med några av de välkända och populära begravning låtar, här är en lista på några populära psalmer som du kanske vill ta en del av.
Populära Funeral Psalmer, All Things Bright and Beautiful, Halleluja Sjung till Jesus; före ändelsen på dagen, Blest är det rena i hjärtat, Herre och mänsklighetens fader, Gud vår hjälp i svunna tider; Stor är din trofasthet, Guide Me O Du Great Återlösare, hur söta Jesu namn, jag är livets bröd; i Heavenly Love Abiding, Kum Ba Yah (Kom förbi här), leda oss vår himmelske Fader att leda oss, herre över alla hoppfullhet, älskar Lösa Arbete, göra mig en kanal för din fred, Min Gud acceptera My Heart denna dag; nu den gröna Blade stiger, O Jesus jag har lovat, O Kärlek som inte kommer Let Me Go, prisa My Soul The King Of Heaven, The Day du gav, The King Of Love My Shepherd är; Herrens min herde, det finns en grön Hill, det finns en Återlösare, What A Friend som vi har i Jesus; När jag Survey de underbara Korset, Kommer ditt ankare Håll, hålla med mig, All the Way Räddaren leder mig; Be Thou My Vision, eftersom han bor, Blessed Assurance, Ansikte mot ansikte med Kristus, min Frälsare, skönaste på hela jorden bredvid, Stor är din trofasthet, vägled mig, o du stora Återlösare, How Great Thou Art; Hur Sweet Jesu Namn Sounds, jag väntar på gryningen, jag har en herde, mig hörde Jesus säga, jag vet att min förlossare lever, jag Stand Amazed i närvaro, jag titta på soluppgången, jag vill sjunga de underbara Story, odödlige, osynlige, Gud enda kloka, i Heavenly Love Abiding, i den ljuva Efter hand, Jesus Is All världen för mig, Jesus älskar även mig, Love Divine, göra mig en kanal för din fred, nu tack vi alla vår Gud, O Jesus, jag har lovat, O kärlek som inte Wilt Let Me Go, prisa, min själ, himlens konung, The Day du gav, Herre, avslutas, konungen i Love My Shepherd är, The Old Rugged Cross, det finns en Green Hill långt borta, Thine är härligheten, stigit, conqu'ring Son, till Gud äran, När jag Survey underbara korset, När Roll inkallas Yonder, Kommer din Anchor Hold; Läs mer på:; Psalmer för begravningar, Sånger för begravningar, Funeral Dikter, att avsluta, här är några kristen begravning låtar:; ropa till Jesus - Third Day, Goodbye For Now - Kathy Troccoli, Homesick - MercyMe, jag kan bara Imagine - MercyMe, inte mer Pain - Point of Grace, han går hem henne - Mark Schultz; instruktioner för Ascent - Terry Scott Taylor, Allt jag ber - Marilla Ness / St Louis Jesuites, All My Tears - Julie Miller eller Emmylou Harris; Hjälparen - CeCe Winans, Dancing With The Angels - Munken och Neagle, slutet av min resa - Harry Stewart, Go Light Your World - Kathy Troccoli, Go Rest högt på den Berg - Vince Gill med Patty Loveless & Ricky Skaggs, Happy Everafter In Your Eyes - Ben Harper, Hur kan jag hjälpa dig Say Goodbye - Patty Loveless, jag kommer Rise - Chris Tomlin, Jesus Kom ihåg Me - Taizé, Jacques Berthier, utan endast Gud - John Michael Talbot, med Hope - Steven Curtis Chapman, du kanske vill veta mer om:; ordentlig begravning Klädsel, Bibelord för begravningar, katolska Funeral mätvärden, Beslut om den perfekta bland alla dessa populära begravning låtar kan vara svårt under bästa omständigheter. Men gå efter dina val och allvar tankar. Om du organiserar begravningen med språng uppriktighet och engagemang kommer ingenting att gå fel.

No comments:

Post a Comment