Sunday 18 March 2012

60-årsdag Citat

60-årsdag är en milstolpe födelsedag och måste firas i ett fint sätt. Även vrida 60 är ett tecken på att ange ålder, är åldern på den person vad han / hon känner inuti hjärtat. Många filosofer och kända personligheter har myntat sina erfarenheter av 60. Födelsedagar genom sin 60-årsdag bud. Dessa citat och talesätt kan användas för gratulationskort eller inskriptioner kaka. Så, om du är värd en sådan 60-årsdag fest för ditt farförälder, så här är några roliga citat för 60. Födelsedagar.
60-årsdag Citat och uttalanden
En man av sextio har tillbringat tjugo år i sängen och över tre år med att äta. - Arnold Bennett
Vissa människor fyller sextio innan andra. - Lord Hood
Vad, börja här! när sextio år har spridit sig, deras grå erfarenhet överföll ditt grått huvud?, Är detta den helt observerande ålder skulle vinna?Or har du känt världen så länge förgäves? - John Dryden
Man börjar att få unga vid en ålder av sextio och då är det för sent. - Pablo Picasso
Jag ville visa att jag bollar vid 60 års ålder. Bara för att samhället säger att jag är gammal, betyder inte att jag är. Jag bedriver lycka, även om det gör människor omkring mig olycklig. - Sylvester Stallone
Om jag var tvungen att leva igen skulle jag göra exakt samma sak. Självklart har jag beklagar, men om du är 60 år gammal och du ångrar inget då har du inte levt. - Christy Moore
Letar femtio är stor. om du är sextio. - Joan Rivers
När jag var yngre kunde jag komma ihåg någonting, om det hänt eller inte. - Mark Twain
Även om det låter absurt, det är sant att jag kände yngre vid sextio än jag kände mig tjugo. - Ellen Glasgow
Efter en man passerar sextio, är hans ofog främst i huvudet. - Washington Irving
Den enda gången du verkligen leva helt från trettio till sextio. De unga är slavar till drömmar, de gamla tjänare beklagar. Endast medelålders har alla sina fem sinnen i hanteringen av deras intelligens. - Hervey Allen
Studera tills 2005, undersöka tills fyrtio, yrke tills sextio, vid vilken ålder jag skulle ha honom pensionärer på en dubbel ersättning. - Sir William Osler
På hustruns 60-årsdag parti i Jackson Hole, Wyoming, hade Dick Cheney en enorm biff och misshandlade lökringar till middagen. Efteråt mötte han med 100 givare, inte kampanj bidragsgivare, hjärta givare. - Jay Leno
Jag är sextio år gammal. Det är 16 Celsius. - George Carlin
På min 60-årsdag min fru gav mig en fantastisk födelsedagspresent. Hon lät mig vinna ett argument. - Anonym
Ålderdom är inte så illa när man betänker alternativet. - Maurice Chevalier
För mig ålderdom är alltid femton år äldre än jag. - Bernard Baruch
De sju åldrar av människan: spill, borrar, spänning, räkningar, sjukdomar, piller och testamenten. - Richard John Needham
Unga män tror att äldre män är dårar, men gubbarna vet unga män är dårar. - George Chapman
Problemet med pension är att man aldrig får en ledig dag. - Abe Citroner
Läs mer på:; 60-årsdag Idéer, 60-årsdag part idéer, Funny 50. Citat Födelsedag och talesätt, 50. Citat födelsedag, Så, nu när du vet några roliga och kvicka 60-årsdag citat, använda dem för att skriva på kartor och kakor och ser en leende på födelsedagen kille / tjej. Lycka till!

No comments:

Post a Comment