Wednesday 7 March 2012

Varför My Car Smell Air Conditioner

Vissa människor älskar verkligen sina bilar, liksom sina egna barn, pojkvänner eller flickvänner. Detta kan jag säga med säkerhet eftersom jag brukade känna samma sak om min bil. Jag hade en '05, 2-dörrars röd Chevy Cavalier och jag älskade henne. Jag döpte henne till Rosalie eftersom hemlighet jag ansåg henne vara min bästa vän. Det var min första bil någonsin och jag kunde inte få nog av henne. På min födelsedag hade jag och mina vänner gått ut en lång drive var luftkonditioneringen på och det var eländigt varmt. Efter att några stationer, fick vi i bilen igen och jag vände luftkonditioneringen på. Uppenbarligen gick ut och började ge denna konstiga, musky slags lukt. Jag kunde inte förstå vad som pågick och allt jag kunde var frågar mig själv, varför min bil luktar luftkonditioneringen.
Det är inte en ny eller ovanlig bil problem att äga rum. Strange lukter från luftkonditioneringen kan ge hundratals frågor i våra sinnen. Efter att ha gått igenom en personlig erfarenhet själv, kan jag hjälpa några av er som kanske står inför en liknande situation som min. Eftersom de skäl och orsaker kan vara olika, låt oss se om vi kan få till botten med det här och förstå varför en bil luftkonditioneringen luktar illa.
Bil Luftkonditionering Problem
Frågan om varför min bil luft grödor conditioner lukt upp när fläkten är på och du kan omedelbart se att unkna eller mögel lukt. Det är definitivt annorlunda från den nya bilen luktar och kan verkligen lämna dig frustrerad. Och när du får den konstiga lukten kommer ut ur ventilerna, kan man inte riktigt släppa det okontrollerat. Det är ett säkert skott bevis för att något ska gå fel med systemet. Ofta beror det på att tillväxten av svamp i bilens luftkonditionering. Det värsta är att då denna lukt sprider sig i bilens interiör och blir absorberas i säten och mattor. När en bil luftkonditioneringen luktar illa, måste det förstås på rätt sätt och få till orsaken.
Bil Luftkonditionering Luktar unken - orsaker, det finns en enkel anledning bakom varför min bil luktar luftkonditionering, och det är kondens. När luftkonditioneringen är på, utvecklar kondens och bosätter sig i bilens förångaren kärna bostäder. Bilens förångaren kärna bostäder är som en gammal kylskåp spole. Höljet är omgivet av en svart väska och en gång vattnet börjar droppa från förångaren på grund av kondens, klarnar det inuti den. Det samlas vatten där och det är då en bil luftkonditioneringen luktar illa.
Bil Luftkonditionering Luktar unken - Remedy, Det första du kan göra är att ta bilen till någon automatisk verkstad som kan hjälpa dig bli av med musky lukt. Det finns även kit som finns i dessa affärer där du kan köpa för att göra detsamma. You kan använda trycksatt skum burkar som kan sprutas in i förångaren kärna bostäder. Den rengör insidan av huset och kärnan helt. För att använda skum burkar, måste du borra ett hål inuti huset. När skummet har slutfört sitt jobb kommer det att lösa upp och läcka ut ur hålet du gjort.
For grundligt att bli av med det som luktar, få din bil till en annan yrkesmässigt auto tekniker. De använder en sonic system som skapar dimma inne i bilen. Luftkonditioneringssystemet absorberar denna dimma som fördelar sig över hela systemet och dödar bakterier. Tillsammans med luftkonditionering, även mattor och säten absorbera denna dimma. I slutändan kommer du inte har samma fråga, varför min bil luktar luftkonditioneringen då bilens interiör kommer att börja lukta fräscht och rent.
Bil Luftkonditionering Luktar unken - Förebyggande Eftersom kondens är den största boven här, måste du försäkra att det inte upprepas och kondens torkas ut. På instrumentbrädan där bilens luftkonditionering kontroller, hittar du en knapp som gör stängd eller öppen spridning av ventilerna. Använd kontrollerna om bilen har knappen, och för de bilar som inte har en, om du håller högsta luftkonditionering, kommer spridningen att stängas och för normal luftkonditionering, kommer cirkulationen vara öppen. Och eftersom vårt mål är att torka ut kondens, låt oss ta en titt på fastställande conditioning bil luft. ; Minst 4 - 5 minuter innan du stänger av bilens motor, hålla luftkonditioneringen s knappen på öppna. Detta kommer att ge en god ventilation för att hela bilen och system. , När du slagit på bilens motor av, kan du lämna på knappen på öppet läge. Återigen kommer detta lämna bilen ventilerade hela natten / dag och kommer inte form som musky lukt igen. , På morgonen, stänga av systemet innan du startar motorn. På detta sätt luftkompressorn aktiveras inte själv medan bilen är påslagen. , När du är färdig att sätta på luftkonditioneringen igen, låt det stanna vid öppet läge så ofta och så mycket som möjligt medan du kör. Tro mig, om du följer dessa instruktioner kommer du inte ställa frågan, varför min bil luktar luftkonditioneringen. ; På grund av olika föroreningar som damm, smog och rök, försöker vi hålla bilens ventilation luftkonditionering på stängda. Även om det är en bra sak, men aldrig låta den uteluft kommer in i systemet kommer att göra din bil lukten luftkonditioneringen. Efter att följa stegen ovan, om du inte kan bli av med lukten, och fortfarande undrar varför min bil luftkonditioneringen lukt, bör du ta bilen till en automatisk verkstad för en grundlig inspektion. Kanske kan de hitta en annan orsak som är att lukten att återvända.

No comments:

Post a Comment