Saturday 26 November 2011

Ingen Yard? Starta ett inomhus fönsterbrädet Garden

För någon som mig själv, kan leva i en lägenhet vara frustrerande att jag älskar trädgårdsarbete! I år med vädret är så vackert, jag än en gång var värkande ha en trädgård av min egen och förbannelse jag saknar varvet rymden. Sedan kom det till mig: varför inte sätta några växter i min fönsterkarm?
Vem som helst kan växa vackra växter eller ens färska grönsaker om de är villiga att sätta i arbetet! Här är några grundläggande steg för att komma igång:
Steg ett - krukor och behållare
En bra fönsterbrädet garden börjar med bra fönsterbräda kruka eller behållare. Det viktiga om någon behållare, antingen det är en fancy affären slag du gör dig själv från en hink eller läsk flaska, är fungerande dränering. Vattnet måste rinna från botten, annars kommer poolen upp och orsaka alla möjliga problem för dina växter. Jag har köpt några långa plastkrukor, borrade hål i botten, och lägga något plastskydd på botten att fånga vattnet som det avlopp. Jag hittade också några underbara krukor rund plast på Target som har en bottenbrickan vatten samling som är avtagbar. Hittills är mina växter älska dem!
Steg två - Lägg krukväxtjord
Det viktigaste här är att använda faktiska krukväxtjord. Använd inte mark som är avsedd för regelbunden trädgård använda, eftersom det kan innehålla insekter eller andra eller småkryp som du skulle nog helst inte ta med er hem! Det behöver inte vara en super fancy eller dyra marken, se bara till att påsen säger krukväxtjord!
Steg tre - Lägg Växter
Vid den här tidpunkten på säsongen, rekommenderar jag att köpa små växter som redan börjat i motsats till utsäde. Varje butik som säljer förser trädgården kommer förmodligen ha någon form av trädgård centrum inrättas under våren och sommaren, och de flesta av dem säljer ett brett utbud av blommor, frukt och grönsaker. Om du hellre vill växtfrön, följ anvisningarna på paketet som varje anläggning har sina egna unika behov.
För grönsaker bladgrönsaker greener och örter är bäst på, speciellt om du inte har en särskilt soligt fönster för att sätta dem i. Om du är äventyrlig kan du prova tomater eller gurka, men de kommer att kräva någon extra belysning. När det gäller blommor, välja en sort som gör sig bra i partiell skugga. Om du har husdjur, speciellt katter, se till att din anläggning inte är giftig! Tomat bladen är giftiga för katter, så jag har min i en hängande plantageägare som de inte kan nå.
Steg fyra - Lägg Mat och handelsgödsel
Se till att inte att använda för mycket! You kan overfeed dina växter, så använd endast det som nödvändigt. Just nu är jag experimentera med marsvin gödsel. Jag vet att det låter konstigt, men Jag har fyra marsvin och jag gillar verkligen att hitta någon nytta för deras bajs eftersom det finns så mycket av det!
Steg fem - Placera i Windows
Om du har en sydlig eller österläge fönster, placera dina växter här. Om du är som jag och ditt enda val är ett norrläge fönster, kan du behöva komplettera lilla solsken du får med en växtlampa av någon form. Håll dina fönster öppna för ventilation, eller för att säkerställa dina växter få ordentlig luftflöde, använd en oscillerande fläkt på låg eller medium.
Steg Sex - Lägg vattna och se dem växa!
Detta är den roliga delen, förstås! Ha tålamod, och justera hur mycket du vattnar dina växter som behövs. Vissa växter är törstigare än andras! Lätt, om än felaktiga, prova att hålla fingret ett par centimeter fastställs i marken. Om jorden är fuktigt, du är bra. Om det är torrt, då är det tid att bryta ut vattenkanna. Sprayflaska kan vara bra för imma bladen också, så att de får tillräckligt luftfuktighet.
Dessa är bara grunderna, naturligtvis. Du vill forskning om olika typer av växter och deras idealiska förhållanden först så att du kan justera sin miljö därefter. Plantering inomhus är väl värt mödan, om du frågar mig. Det är inte bara en rolig hobby, men den lindrar svartsjuka jag känner varje gång jag gå förbi ett hus med ljuvlig trädgård!

No comments:

Post a Comment