Friday 9 December 2011

Inspirerande Citat för kvinnor

Det finns många stunder i livet när du känner dig nedslagen, kvinnor är känslomässigt starkare än män, är en universell faktum, men även de behöver ett ord av uppmuntran för att lösa de tillfälliga depression. Följande är inspirerande citat för kvinnor, en del är som är inspirerande citat för kvinnor av kvinnor medan en del är inspirerande citat för kvinnor från Bibeln.
Bra Inspirerande Citat Dam
Ingen kan få dig att känna underlägsen utan din tillåtelse. - Eleanor Roosevelt
En kvinna är full cirkel., I hennes är makten att skapa, vårda och förvandla. - Diane Mariechild
I mitt hjärta tror jag en kvinna har två val: antingen hon är en feminist eller en masochist. - Gloria Steinem
För vad som är gjort eller lärt sig av en klass av kvinnor blir på grund av deras gemensamma kvinnlighet, egenskapen för alla män. - Elizabeth Blackwell
Alltid vara en förstklassig version av dig själv, i stället för en andra klassens version av någon annan. - Judy Garland
Långt borta i solskenet finns mina högsta önskningar. Jag kan inte nå dem, men jag kan titta upp och se deras skönhet, tror på dem, och försöker följa vart de leder. - Louisa May Alcott
Hur viktigt är det för oss att erkänna och fira våra hjältar och hon-rom! - Maya Angelou
Det snabbaste sättet att förändra samhället är att mobilisera kvinnorna i världen. - Charles Malik
Kvinnor är de verkliga arkitekterna av samhället. - Harriet Beecher Stowe
Kvinna får inte ta emot, hon måste utmaning. Hon får inte awed av att vilken byggts upp omkring henne; hon måste vördnad att kvinnan i hennes vilken kamp för uttryck. - Margaret Sanger
Hur vet gässen när man ska flyga till solen? Vem berättar årstiderna? Hur ska vi, människor, veta när det är dags att gå vidare? I likhet med flyttfåglarna, så visst oss, Det finns en röst inom, om vi bara skulle lyssna på det, som berättar oss så synnerhet när att gå ut ut i det okända. - Elisabeth Kübler-Ross
Om man tittar på vad du har i livet,, Du kommer alltid ha mer.; Om man tittar på vad man inte har i livet,, Du behöver aldrig nog. - Oprah Winfrey
I politiken, om du vill något sagt, be en man - om man vill någonting gjort, be en kvinna. - Margaret Thatcher
Dagen kommer när män kommer erkänna kvinna som hans peer, inte bara på brasafton, men i nämnder av nationen. Då, och först då kommer det att bli den perfekta kamratskap, en idealisk förening mellan könen som skall resultera i den högsta utvecklingen av loppet. - Susan B. Anthony
Kvinnor talar två språk - varav en är verbal. - William Shakespeare
Titta på allt som om du ser det antingen för första-eller sista gången., Sedan din tid på jorden kommer att fyllas med ära. - Betty Smith
Ta bort dessa "Jag vill att du gillar mig" klistermärken från din panna och i stället placera dem där de verkligen kommer att göra mest nytta - på din spegel! - Susan Jeffers
Jag är inte rädd.Jag föddes att göra detta. - Sankt Joan of Arc
Som kvinna har jag inget land. Som kvinna min land är hela världen. - Virginia Woolf
En kvinna är som en tepåse: du kan inte berätta hur stark hon är förrän man sätta henne i varmt vatten. - Nancy Reagan
Räkna ut vem du är skild från din familj, och mannen eller kvinnan du är i en relation med. Hitta vem du är i denna världen och vad du behöver för att må bra ensam. Det tycker jag är det viktigaste i livet. Hitta en självkänsla på grund av med det, kan du göra något annat. - Angelina Jolie
När vi talar vi är rädda vi säger inte blir hörda eller välkomnas. Men när vi tysta, är vi fortfarande rädda. Så det är bättre att tala. - Audre Lorde
Det var några av de bästa inspirerande citat för kvinnors dag, i själva verket dessa uppmuntrande citat för kvinnor kan användas varje dag, utan att vänta på alla speciella tillfällen.

No comments:

Post a Comment