Saturday 10 December 2011

Inspirerande Quotes Från Bibeln

Bibelverser och bibelcitat har alltid varit en inspirationskälla för människor, oavsett religionen. Du kommer hitta lämpliga och inspirerande citat för nästan varje situation i heliga Bibeln, har bibelverser också visat sig vara uppmuntrande sedan åldrar. Följande är en samling några av mest inspirerande citat från Bibeln för svåra tider och några av de viktigaste händelserna i livet.
Inspirerande Citat från Bibeln om Life
Jag kom att du kan ha och njuta liv och har det i överflöd, tills det rinner över. - John 10:10
Eftersom sundet är porten, och smal är vägen, som leder till livet, och få äro som finna den. - Matteus 7:14
Ty med dig är livets fontän: i ditt ljus skall vi se ljus. - Psaltaren 36:9
Du var undervisade, angående din fd levnadssätt, att skjuta upp ditt gamla jag, som fördärvas av dess lögnaktig begär; göras nytt i attityd era sinnen; och att sätta på nya jaget, skapats för vara som Gud i sann rättfärdighet och helighet. - Efesierbrevet 4:22-24
En sak Jag ber av HERREN, detta är vad jag söka: att jag kan bo i HERRENS hus alla mina livsdagar, att skåda skönhet HERRENS och söka honom i hans tempel. Psalm 27:4 (NIV)
Och likasom ditt livet varit högt aktat denna dag i gruva ögon, så låt mitt liv mycket sättas förbi i Herrens ögon, och låt honom leverera mig ur all nöd. - 1 Samuel 26:24
Och detta är posten, att Gud hath gett oss evigt liv, och detta liv är i hans. - Son - 1 Johannes 5:11
Såsom du har givit honom makt över allt kött, att han bör ge evigt liv till så många som du har givit honom. John 17:02
Och detta är hans vilja som sänt mig, att varje en som seeth Sonen och believeth på honom, kan ha evigt liv: och jag skall uppväcka honom på sista dagen. - John 6:40
Och jag övertygad ingenting någonsin kan skilja oss från Guds kärlek. Varken död eller liv, varken änglar eller demoner, varken våra rädslor för idag heller vår oro morgon ens helvetets makter kan skilja oss från Guds kärlek. Ingen ström i himlen ovanför eller i jorden nedan-verkligen, ingenting i all skapelse kommer någonsin kunna skilja oss från Guds kärlek som uppenbaras i Kristus Jesus vår Herre. - Romarbrevet 8:38-39. (NLT)
Inspirerande Citat från Bibeln om Love
Kärleken kommer från rent hjärta och ett gott samvete och en uppriktig tro. - Timothy 01:05
En nytt bud ger jag er: att du älskar varandra; som jag har älskat dig, också ni älska varandra. - John 13:34-35
Jag hittade en som min själ älskar. - Song of Solomon 03:04
Han som icke älskar, känna Gud, ty Gud är kärlek. - John 04:08
Låt oss inte älska med ord eller tunga utan med handling och sanning. - 1 Joh 3:18
Har större kärlek ingen än detta att han fastställa sitt liv för sina vänner. - John 15:13 (NIV)
Beloved, låt oss älska varandra: ty kärleken är av Gud, och var ett som älskar är född av Gud och känner Gud. Han som inte älskar känna Gud, ty Gud är kärlek. - 1 John 4:7,8
Seeing haven renat era själar att lyda sanningen genom Anden unto oskrymtad kärlek av brethrenna, se att ni älska varandra med rent hjärta innerligt. - 1 Peter 1:22
Det finns ingen fruktan i kärleken, utan fullkomlig kärlek driver ut rädsla. - 1 John 4:18
Framför allt älskar varandra djupt, eftersom kärleken täcker över en mängd synder. Erbjud gästfrihet till varandra utan muttrande. - 1 Petrus 4:8-9
Inspirerande Citat från Bibeln om Death och Svårt Times
Han kommer uppsluka döden för alltid. Den suveräne Herren kommer avtorka tårarna från alla ansikten, han kommer att avlägsna vanära sitt folks från alla jorden. Herren har talat. - Jesaja 25:8
Om jag ock vandra genom dal dödsskuggans, fruktar jag intet ont: ty du konst med mig, din käpp och personal de tröstar mig. - Psalm 23:04
Ty jag är övertygad att varken död eller liv, varken änglar eller demoner, varken närvarande eller framtiden eller någon befogenheter varken höjd eller djup eller någonting annat skapat kommer kunna skilja oss från Guds kärlek som i Kristus Jesus vår Herre. - Romarbrevet 8:38-39
Dessa saker jag talat till er, så att i Me du kan ha fred. I världen du har vedermödan, men ta mod; jag har övervunnit världen. - John 16:33
'Don't fruktan, för jag är med dig; inte längtan ser om dig, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, säkert jag hjälper dig, säkert jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand. ' - Jesaja 41:10
När katastrof kommer, är de onda väckts ner men ens i döden den rättfärdige har en tillflykt. - Jesaja 25:8
Fast jag promenad i genom nöd, bevara dig mitt liv; du sträcka ut din hand mot vrede min fiender, med höger hand du sparar mig. Herren ska uppfylla sin ändamål för mig; din kärlek, HERRE, varar evinnerligen - inte överge verk händerna. - Psalm 138:7-8
Eftersom barnen har kött och blod, delade han alltför i deras mänsklighet så att genom hans död han skulle förgöra honom som innehar dödens makt - dvs djävulen - och gratis de som alla deras liv hölls i slaveri genom deras fruktan dödens. - Hebreerbrevet 2:14-15
Han kommer torka alla tårar från deras ögon. Det blir inga mer död eller sorg eller gråt eller smärta, för gamla ordning saker har förgånget. - Uppenbarelseboken 21:4
Så kasta inte bort ditt självförtroende, det blir rikligt belönad. Du måste framhärda så att när du har gjort Guds vilja får du vad han har lovat. - Hebreerbrevet 10:35-36
Inspirerande Citat från Bibeln om Styrka
Domare inte och skolen inte bedömas: fördöma inte och skolen inte dömas, förlåta och skolen bli förlåtna. - Luke 6:37
Herren är nära unto dem som är av en förkrossat hjärta och frälser såsom vara av botfärdig ande. - Psaltaren 34:18
Om du kan tro, allting möjligt honom som tror. - Mark 9:23
Jag kommer instruera dig och lära dig i vägen du bör gå, Jag kommer råd dig och vaka över dig. - Psalm 32:8
Cast dina bekymmer på Herren och han skall stödja dig, han kommer aldrig låta de rättfärdiga falla. - Psalm 55:22
Var stark och modig. Inte rädd eller förskräckta grund av dem, för Herren din Gud går med dig, han kommer aldrig lämna dig eller överge dig. - Deuteronomy 31:6
Gud är vår tillflykt och styrka, en ständigt närvarande hjälpa i trubbel. Därför vi inte kommer frukta, om än jorden ge vika och bergen falla i hjärta havet. - Psalm 46:1-2
Vänta på Herren; vara stark och ta hjärtat och vänta Herren. - Psalm 27:14
Förtrösta på herre av allt ditt hjärta, förlita inte unto ditt förstånd. På alla dina vägar erkänna honom och han skall direkta dina stigar. - Ordspråksboken 3:5-6 KJV
Om du har tron ​​som en senapskorn kommer du säga till din; berg, flytta! och det kommer flytta ... och ingenting kommer vara; omöjligt för er! - Matthew 17:20
Dessa var några av mest inspirerande citat från Bibeln för dig. Du kan hänvisa till dessa berömda bibelcitat närhelst du känner förlorat eller behöver någon inspirerande bibelcitat uppnå nya höjder!

No comments:

Post a Comment