Wednesday 28 December 2011

Sarkastisk Citat

Vid en tidpunkt eller den andra, människor tenderar att använda sarkasm för att uttrycka sitt förakt eller ogillande mot vissa frågor eller några andra personer. Den härbärgerar en idé som liknar ironi och därför kan betraktas som exempel på ironi. Till exempel får din vän en liten bit choklad att äta och du säger, "Wow, kommer det att ta mig timmar att slutföra det här!" Här finns ett element av humor, vilket ger kritik en mindre aggressiv eller en mindre offensiv utseende. Sarkasm fokuserar inte på innebörden av vad som sagts, men det utgör en andra tolkning av talarens avsikter, som visas i exemplet ovan. Att inte förlänga denna diskussion ytterligare, här är några sarkastisk citat och talesätt, röra några viktiga delar av livet.
Sarkastisk Citat om kärlek
Ibland behöver jag bara vad du kan ge: din frånvaro. - Ashleigh Brilliant
Jag känner mig så olycklig utan dig, det är nästan som att ha dig här. - Stephen Bishop
Gifta sig med mig och jag kommer aldrig titta på en annan häst! - Groucho Marx
Love: en tillfällig galenskap, botas genom äktenskap. - Ambrose Bierce
Varje gång jag tittar på dig får jag en stark önskan att vara ensamma. - Oscar Levant
Marge, du så vacker som prinsessan Leia och lika smart som Yoda. - Homer Simpson
De fyra viktigaste orden i alla äktenskap ...Jag ska diska. - Okänd
Äktenskap är en romans där hjältinnan dör i första kapitlet. - Cecilia Egan
Äktenskapet har inga garantier. Om det är vad du letar efter, gå leva med ett bilbatteri. - Erma Bombeck
Kärlek är en brand. Men oavsett om det kommer att värma hjärtat eller bränna ner ditt hus, kan du berätta aldrig. - Joan Crawford
Om kärleken är svaret, kan du omformulera frågan. - Lily Tomlin
Kärlek är svaret, men medan du väntar på svaret, väcker kön några ganska bra frågor. - Woody Allen
Den stora frågan ... som jag inte har kunnat svara ... är, vad ... gör en kvinna vill ha? - Freud
Killar är som hundar. De kommer tillbaka. Ladies är som katter. Skriker åt en katt en gång. . . De är borta. - Okänd
Läs mer på sarkastiska ett liners.
Sarkastisk Citat Arbete Om
Det kanske ser ut som jag gör ingenting, men på cellnivå Jag är verkligen ganska upptagen. - Okänd
Jag tror att Smithers hämtade mig på grund av min motiverande färdigheter. Alla säger att de måste arbeta mycket hårdare när jag är runt. - Homer Simpson
Jag arbetar hårt på grund miljoner på välfärd är beroende av mig! - Okänd
Ibland när jag reflekterar tillbaka på alla öl jag dricker skäms jag. Då jag tittar ner i glaset och tänker på arbetarna i bryggeriet, alla sina förhoppningar och drömmar. Om jag inte drack detta öl, kan de vara utan arbete och sina drömmar skulle krossas. Då säger jag till mig själv, är det bättre att jag dricker det här ölet och låt deras drömmar än att vara självisk och oroa mig för min lever. - Okänd
Jag gillar arbete, som fascinerar det mig! Jag kan sitta och titta på det i timmar. - Okänd
Jag är för närvarande upptagna, ge mig ett par minuter att bli frustrerad och sedan ska jag återkomma till dig. - Okänd
Jag måste jobba övertid på jobbet istället för att spendera tid med min fru och barn, vilket är vad jag vill. - Homer Simpson
Filmer är de enda fly från slit av arbete och familj ... Inget illa menat. - Homer Simpson
Åh, hatar du ditt jobb? Varför sa du inte det? Det finns en stödgrupp för det. Det kallas alla, och de träffas i baren. - Drew Carey
Era liv är i händerna på männen inte smartare än ni eller jag, många av dem inkompetenta noobs. Jag vet detta eftersom jag arbetade tillsammans med dem, gått bowling med dem, såg dem passera mig över för kampanjer och om igen. Och jag säger ... This stinker! - Homer Simpson
Här är mer om sarkastiska ord om livet.
Funny Sarcastic Citat
Det ÄR så illa som du tror och de är ute efter att få dig. - Okänd
En slutsats är stället där du tröttnade att tänka. - Okänd
Litar inte på något som blöder i 5 dagar och inte dör. - Okänd
Lever på jorden är dyrt, men det inkluderar en gratis resa runt solen. - Okänd
Sex på tv kan inte skada dig om du ramlar av. - Okänd
En narcissist är en person snyggare än du. - Gore Vidal
Hur många här har telekinetiska befogenheter? Höj min hand. - Emo Phillips
Den som sa åt dig att vara sig själv inte kunde ha gett dig något värre råd. - Okänd
Om du vill göra en äppelpaj från början, måste du först skapa universum. - Carl Sagan
100,000 spermier och du var snabbast? - Okänd
Du kan vara precis vad du vill, men i ditt fall ska du nog sikta lågt. - Okänd
Om du älskar någon befria dem. Om de kommer tillbaka, sätta dem i brand. - George Carlin.
Få lite mer på sarkastiska citattecken på livet.
Så det har du lite sarkastisk citat om relationer som kärlek och äktenskap, en del om arbete och en del roliga sådana också. Innan jag skriva under, måste Ni vara för bra för att kasta sarkastiska rader. Det är anledningen till att du gick igenom hela artikeln! Wink Wink!

No comments:

Post a Comment