Friday 7 October 2011

Gnisslande Brakes

De som köra bil regelbundet, jag antar ett av sina värsta mardrömmar är att höra bromsar som ger ett dåligt skrika - kanske talar om att de inte är i gott skick. Vad det än kan vara, är det faktum att gnisslande bromsar är inte precis en trevlig ljud att höra. I extrema fall, om något råkar vara fel med dina bromsar, det viktigaste av bildelar, kan det förstöra hela din dag. Hur tar ni itu så är detta bryter och skrek fråga? Misströsta inte eller problem själv! Kolla bara in texten framöver!
Varför Bromsar Squeak
Bromskloss förslitning; Utslitet bromsbelägg är de vanligaste orsakerna till pipig bromsar. Bromsbelägg normalt har inbyggd slitage indikatorer. Dessa indikatorer är små metallband som är inbäddade och fusionerade i materialet med vilken en bromskloss görs. När dessa band blir exponerade och de skaver mot spinning broms rotorer, är resultatet bromsarna som gnisslar. Läs mer på instruktioner broms reparation.
Bromskloss Vibration, Om bromsbeläggen skaka eller vibrerar när de tillämpas, leder det till oregelbunden eller ojämnt tryck på snurrande bromsrotortemperatur. Det leder till minskad broms makt, slipning och gnisslet från bromsarna. Läs mer om bilreparationer.
Dusty bromsar; Med slitage av bromsbelägg, är små bryta dammpartiklar skjul. Dessa partiklar täcker yta spinning bromsrotortemperatur, orsakar gnisslande bromsar på bil.
Broms Rotorer och bromsok; broms rotorer är gjorda på ett sådant sätt att deras släta och plana ytor lätt innehas av bromsok. Om bromsen rotorer inte i god kondition presenterar de ojämn yta för bromsok att hålla. Detta leder till gnisslande bromsar i bilar. Bromsoken har till uppgift att pressa bromsbackarna hårt mot rotorer. Ojämn bromsskon ansökan på grund av alla problem i bromsok leder till gnisslande bromsar vid körning.
Efter orsakerna till paus skrikande, ta en titt på lösningen att förhindra det. Läsa mer på; Hur Ersätt broms rotorer; bilen att bromsa problem, bromsok reparation, Hur Stoppa gnisslande bromsar
Squeak # 1 Ta bort det bromsok från rotorn och ersätter bromsbeläggen genom att dra upp dem. Placera den nya enheterna på bromsok kolvar. Bromsbelägg som nämnts tidigare görs ett sådant sätt att de uppger att de slitage.
Squeak # 2; Demontera original trumbroms skor genom att få trumman ut från församlingen och därefter genom att släppa fjädrar som håller skon på plats. Skrapning och skrikande av sko materialet om det faller under den säkra gränsen för tjocklek är vanligt. Däremot en sko kommer inte med TJALLARE fliken som skivbromsar. Förutom att för att undvika förekomsten av pipig bromsar, kolla om det finns skräp i trumman innan ersätter skor. Läs mer på bromsbelägg byte.
Squeak # 3, Besprutning skivbroms klä sig i rikligt, i öppningen mitten av bromsok kommer att bromsa pipig bromsar. Det kommer att hjälpa förbandet nå baksidan av kuddar skivbroms. Syftet med förbandet är att hjälpa bromsok kolven nivå hämta pad och förbjuda det från att röra rotorn när den inte används.
Squeak # 4, Om bromsen inte har använts i flera timmar och är kallt, tvätta bromsarna hjälp av en högtrycks slang. Gnisslande bromsar på grund av damm och smuts på bromsbeläggen kommer att stoppa detta.
Squeak # 5, Det sista sak du kan göra för att förebygga gnisslande bromsar är att se om huvudcylindern har rätt vätskenivån och färg. Det kan ske genom att inspektera vätskeansamling i cylindern. Denna cylinder sitter under huven på sidan brandväggen i förarsidan. Vätskan ska vara gyllene och inte brun eller svart.
Alla dessa saker kan bidra till att undvika förekomsten av finfina bromsar. Det enda du behöver är att hålla ett vakande öga på det inre arbetet i bilen! Viktigast vara med och säga bye bye till gnisslande bromsar!
Det är här jag skriva av! Ta hand om din bil!

No comments:

Post a Comment