Monday 19 September 2011

Amazing Fakta om Dreams

Jag gick genom denna vackra ängen en lat eftermiddag. Jag tror att jag var ensam. Det fanns kor och får som betar på ena sidan, medan ett fält av gula blommor vajade sakta från sida till sida i behaglig vind som flöt. Det var musik som spelas någonstans, som en långsam mjuk flöjt. Det var definitivt en doft av vilda blommor som dröjde sig kvar i luften. Och medan jag passerat denna scen, kom en kille till ett stopp av mig. Han frågade mig efter en adress och jag sa att det omedelbart. Och då vet jag inte vad som hände men jag var på den adress som jag sa honom om. Och han drog av min hand och sa åt mig att skynda innan knarklangare var ute. Then över väggar och rör vi klättrade att stirra in i hallen, och där knarklangaren satt med hans gäng alla klädda i svart och lång. Sedan något gled ur min hand och ett ljud riktigt högt hördes, började skjuta och folk sprang och tabeller var alla men brann. Sedan något kom och slog mig hårt och ner räcket jag föll ... faller, bara faller, ingen skriker eller ringa och allt var tyst och kallt ...Jag vaknade med ett ryck, såg att jag hade fallit på golvet ... my sängkläder intrasslad i fötterna och mina tofflor nära min näsa. Det var en dröm, gissade jag. Men gud! Så surrealistiskt sant! Bilden av den killen still etsat i mitt sinne. Det var som om jag faktiskt hade varit med om.
Drömmar är så. De gör du drömmer om saker du redan vet. Men, jag har aldrig på ett uppdrag att döda någon av don innan. Men jag drömde om det. Varför? "Coz Jag hade sett en film innan jag sov som hade scen så. Det var spelar på mitt undermedvetna och det är därför drömmen. Det är en av de mest fantastiska fakta om drömmar! Vi drömmer om saker som vi vet. Vi har drömt alla våra liv och vi vet knappt ens vad drömmarna faktiskt kan göra. Vad är några mer häpnadsväckande fakta om drömmar om att vi bör veta? Läs följande artikel och du hittar ut.
10 Amazing Fakta om Dreams
Drömmar sker när vi sover och uppträder vanligtvis under REM stadiet (Rapid Eye Movement) när hjärnan aktiviteten mycket hög. Drömmar kännetecknas av inbillade ljud, bild, tankar och förnimmelser och ge vinden till allt som är i vårt undermedvetna - rädsla, fantasier, och hemligheter. Men det är inte allt. Här är några mer intressanta fakta om drömmarna:; Mest av oss glömmer ca 90% av våra drömmar så fort vi vaknar. Det är bara hur det är. Såvida någon sitter och harpor på den, och håller röja sin dröm igen och igen, det finns inget sätt att vi kan komma ihåg drömmen i detalj. Allt vi har kvar är en allmän känsla av dröm, men små detaljer är alla men borta och minnas drömmarna blir svår. ; Alla av oss drömmer! (Om det inte finns en större psykisk störning) Vuxna dröm sammanlagt 90 minuter per natt, på och av. På i genomsnitt 4 drömmar per natt, dröm vi nästan om 1460 drömmar i ett år! ; Blinda kan drömma också. Om de har blivit blinda efter deras födelse, då de kommer att fortsätta att drömma om bilder, former och färger innan de var blinda. Och om de har blinda vid födseln, kommer de att drömma om de andra sinnena. , Det finns några vanliga teman som alla drömmar har och cirka 12% av befolkningen inte har färgade drömmar! Dessa teman kommer vanligtvis finns - försenade för något, som faller, sexuell erfarenhet, skriva en tenta, jagad, att vara i en bilolycka, inte en examen, eller flygande bland andra. Män drömmer mer om andra män, medan kvinnor har drömmar om både kvinnor och män. , Fysisk stimuli invadera våra drömmar. Vilket betyder att medan du drömmer, något från den fysiska miljön kommer att införliva sig i din dröm och bli en del av det. Det händer mig ganska ofta var larmet är berörda. Det börjar ringa i mina drömmar, stängde jag bort det men det fortsätter och jag vaknade för att se att det är ringande i verkligheten. ; Dreams gör oss huvudsakligen förlamad när vi går igenom dem. Det sägs att detta händer eftersom hjärna inte vill kroppen att sätta i verket någon av de åtgärder som det är drömt om. Sålunda, för att förhindra att, börjar kroppen att utsöndra hormoner som inducerar sömn och orsakar ryggmärgen att slappna av kroppen och göra den förlamad. Detta är en av de mest fantastiska fakta om drömmar. , Vi drömmer om saker och om folk som vi redan vet om! Du kanske tror att den person du såg i din dröm är någon som du inte har sett någonsin i ditt liv innan men det är inte sant. Vår hjärna har så mycket makt att det sparar varje faktum i sin skrymslen. Så person du drömt om kan bli någon från ett samarbete passagerare på tåget eller kypare. ; Dreams förhindra psykos! Personer som har haft störningar i deras drömmar och har vaknat om och om igen precis som de har om att drömma, har rapporterat att erfara hallucinationer, bristande koncentration, irritation och liknande. Men när dessa människor var tillåtit att deras REM-sömn (med drömmar) De har fräschare och mer alert. ; Folk som slutar röka har mer livliga drömmar och rapporterar av extrem klardrömmande också. De har oftast drömmar om rökning och detta har setts som ett av de abstinensbesvär. ; Drömmar är symboliska och oftast inte kalla en tegelsten en tegelsten. De har dolda betydelser och slutsatser som andra saker. Det är därför det finns så många teorier om drömtolkning, och det är ofta svårt att peka på det som gör drömmarna betyder. ; Roliga fakta om drömmar
Det är några mer häpnadsväckande fakta om drömmarna som du kan titta igenom:; Djur har drömmar också. Du har sett din hund eller katt sparkar omkring i sömnen och deras munnar och ögon ryckningar? Det är dem drömmer. ; En stor andel av människor har återkommande drömmar vilket innebär att de ser samma dröm om och om igen - samma situation och samma episoder. Omkring 70% av kvinnorna och 65% av männen har dessa. Den vanligaste känslan som en person känner sig under drömmer är att av ångest. ; Många människor upplever en ökad pesetas i deras drömmar och känsla av déjà vu. , Det finns människor som har upplevt kreativa svämmar över under deras drömmar som när de vaknar har omräknats till några av de bästa verk vi känner till idag. "Kubla Khan ',' Frankenstein 'och sådana andra har varit ett resultat av sådana drömmar. , Det är möjligt att ha sex drömmar och orgasmer under dessa när man drömmer. Samma känsla upplevs, sägs det, och mer intensiv och stark. , Du kan inte drömma och lagra på samma gång. , Barn inte kan drömma om sig själva till tre års ålder. ; Barn har oftast mardrömmar när de sover och de fungerar som anpassningsmekanismer för de flesta. ; Olika färger kommer att uppfattas olika av människor beroende på deras erfarenhet och uppfattning av den färgen. Därför dröm färg mening är en subjektiv känsla. ; Dessa fantastiska fakta om drömmar kommer att ha gett dig en uppfattning om att våra drömmar är inte så oskyldig eller mundane som vi kan ha uppfattat de ska vara. Psykologi av drömmar är något som har studerats omkring och för räntor på grund av att det är fantastiskt!

No comments:

Post a Comment