Saturday 24 September 2011

Kondoleans Quotes

Det är aldrig lätt att uttrycka kondoleanser för död till någon som är grieving för en kära en. Du kanske vet aldrig vad rätt sak att säga är och det är en situation som kan obekväma och tafatt. Det är anledningen att de flesta av oss tenderar att avkläda skriva ett kondoleans meddelande eller ringer ett samtal. Detta kan orsaka de sörjande att skadas och arg och också orsaka dem att tro att du inte bryr. I en sådan situation är det viktigt att skriva ord av sympati vilket kan hjälpa personen och också låta dem veta att du bryr och är med dem i deras svåra stunder. Kondoleanser offerter på död och sorg ingår i dessa sympati meddelanden kommer att hjälpa dem passera genom denna tuffa fas i sitt liv. I denna artikel har vi försökt lista ut några kondoleans citat som kan hjälpa dig skriva ut sympati meddelanden för någon du vårdar.
Kondoleans Quotes
Sympathy citattecken behöver inte att vara djupt filosofisk eller andlig. De måste tröstande och minska smärtan att en person är känsla. Personen vill inte radera hans kära en minnen men radera smärtan att han eller hon mår. Här är några kondoleans citattecken på dödsfall som kan medföljer handskrivet sympati kort.
Änglarna är alltid nära dem som sörjer, viska till dem att deras kära är säkra Guds hand. ~ Eileen Elias Freeman
Han talade väl som sade att gravar är footprints av änglar. ~ Henry Wadsworth Longfellow
Han som har gått så vi men omhuldar hans minne, förbliver med oss, mer potent, nay, mer närvarande än levande människan. ~ Antoine de Saint-Exupery
Åh hjärta, om man skulle säga er att själen förgås gillar kroppen, svaret att blomman manken, men fröet förblir. ~ Kahlil Gibran
Medan vi sörjer vår vän, andra jubel att möta honom bakom slöjan. ~ John Taylor
När du sorgsen återigen titta i ditt hjärta, och du skall se att i sanning du gråter för det som har varit din förtjusning. ~ Kahlil Gibran
I dödens natt, ser hopp till en stjärna, och lyssna kärlek kan höra prasslet av en vinge. ~ Robert Ingersoll
Han höll på riktigt bra humör: s varumärke, Den sociala flödet av njutning är tidvatten:; han aldrig gjort en panna ser mörk, och inte heller orsakat en tår, men när han dog. ~ Thomas Love Peacock
Med vad en djup hängivenhet av ve, jag grät din frånvaro - överföll och överföll igen, Tänker på dig, fortfarande dig, till dess tänkte växte smärta,, och minne, som en droppe att natt och dag,; Falls kallt och oupphörliga, bar mitt hjärta bort! ~ Thomas Moore
Ty döden är högst ett svarvning av oss över från tid till evighet. ~ William Penn
Kondoleans Citat för förlust av familjemedlemmar
Om personen är sorg död älskade en, särskilt en familjemedlem, säger något att bara trösta dem kan tyckas meningslöst. Ges här är några kondoleans citat för förlust av mor och far och citat kondoleanser för förlusten av sonen och dottern som kan hjälpa dem minns sina familjemedlemmar i lyckligare tider.
Tårar är ibland ett olämpligt svar på döden. När ett liv har levt helt ärligt, helt korrekt, eller bara helt, är det korrekta svaret till döden är perfekt skiljetecken ett leende. ~ Julie Burchill
Återhämta sig från död din mamma handlar inte om att glömma handlar det om känslan rätt att komma ihåg. ~ Anonym
If rosor växa i himlen, Herre, gärna plocka en bukett för mig.; Placera dem enligt min mors armar, och berätta de kommer från mig.
Säg att jag älskar henne och saknar henne, och när hon vänder sig till leende,; Placera en kyss på kinden; Och hålla henne ett tag.
Eftersom minnas hennes är lätt,; jag det vardagliga,; Men det finns en värk inom mitt hjärta; som aldrig försvinna. ~ Anonym
De vi håller närmast våra hjärtan aldrig riktigt lämna oss. De lever vidare i den vänlighet de har gemensamt och den kärlek de, som förs in i våra liv. ~ Anonym
Att dö Ett skriande bitter, men tanken på att behöva dö utan att ha levt är outhärdlig ~ Erich Fromm
Som ni dansade i ljuset av glädje,; kärlek lyfte dig. Som ni snuddade; här världen så försiktigt, lyfte dig oss. ~ TC Ring
En pappa, när barnet dör, dör i framtiden, att ett barn när en förälder dör, dör tidigare. ~ Red Auerbach
Kondoleans Citat från Bibelns
För många människor, död en älskad, gör dem vända till Gud och andlighet. Det finns många bibelverser som får bidra till en person hantera förlusten av en älskad.
Och han har sagt mig, Min nåd räcker för dig, för makt fullkomnas i svaghet, Mest gärna, därför kommer jag hellre berömma mig av min svaghet,, så att Kristi kraft kan bo i mig. ~ 2 Korinthierna 12:09
HERREN är min herde, mig skall intet. Han låter mig vila på gröna ängar, han leder mig vid det stilla vattnet. Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull. Ja, om jag går genom dalen i skuggan av döden, fruktar jag intet ont, ty du är med mig ... ~ Psalm 23
Från slutet av jordens kallar jag till er när mitt hjärta är sjukt,, får mig att berget som är högre än I. ~ Psalm 61:2
Herren är min klippa och min borg, och min räddare, min Gud, min klippa, till vilken jag tar tillflykt och min sköld och horn av min räddning, och min högt torn. ~ Psaltaren 18:02
Och detta är hans vilja som har sänt mig, att jag skall förlora något av allt som han har gett mig, men ta upp dem på den yttersta dagen. För min Faders vilja är att alla som ser ut att Sonen och tror på honom skall ha evigt liv, och jag kommer att uppväcka honom på den yttersta dagen. ~ John 6:39-40
Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och litar på mig. I min Faders hus finns många rum, om det inte vore det skulle jag har sagt. Jag går för att bereda plats för dig. Och om jag går och förbereda eder rum, skall jag komma tillbaka och ta er att vara med mig att du också kan där jag är. Du vet vägen till den plats där jag går. ~ John 14:1-4
"I en blixt, i ett ögonblick, vid den sista basunen. Ty basunen skall ljuda, och de döda skall uppstå odödliga, och vi kommer att ändras. För förgängliga måste ikläda sig i oförgänglighet och detta dödliga odödlighet. Då förgängliga har klätts med oförgänglighet och detta dödliga odödlighet så att säga som är skrivet kommer att besannas: Döden är uppslukad och segern är vunnen. Var O död, är din seger? Om Du död, är din udd? Dödens udd är synden, och syndens makt är lagen. Men tack vare Gud! Han ger oss seger genom vår Herre Jesus Kristus. ~ 1 Kor 15:52-57
Läs mer på; Sympathy Sayings; Funeral dikter; får hoppas att de kondoleanser citat hjälper dig att skriva ett varma medkänsla budskap för en människa sörjande död av en älskad och hjälper honom inser att du är med honom eller henne i denna tid av sorg. Så nästa gång du undrar vad man ska skriva på ett sympati kort kan dessa kondoleanser citat hjälper dig att uttrycka dina känslor.

No comments:

Post a Comment